laman ini sedang dalam penambahbaikkan..
sebarang kesulitan amat dikesali..

relaks seketika..

Thursday, June 4, 2009

assalamualaikum wtb buat semua kawan2 samada yang mengenali diri ini atau tidak...(hehe..macam wat wish kat radio plak)

tengah hari jumaat di ofis...
(sorang2 sebab kawan2 sekerja yang lain balik rehat n g solat jumaat..3 orang kawan y lain bercuti menambahkan kesyahduan aku hari ni)

kesyahduan masih berbekas di hati..almaklum la..baru pagi tadi sampai k.l bertolak dari kg kat perlis sekitar jam 10.15 malam menumpang bas Sri Maju AGR 9778,klu x silap no platnya..5 hari berada di rumah dimanfaatkan sepenuhnya bersama keluarga di kampung tapi masih belum cukup rasanya saat2 bercuti kali ni..

kadang-kadang...

teraba2 minda mencari ayat dan isi untuk posting kali ni..ntah kenapa tetap ingin menaip sesuatu..tetap ingin berkongsi sesuatu...kadang-kadang...(ya kenapa kadang2??) kadang-kadang kita tercari2 sesuatu lantaran terasa ada sesuatu hilang dari diri kita tanpa kita sendiri sedar apa yang kita cari itu..kita sering merancang sesuatu namun yang Maha Merancang tetap merancang sesuatu buat diri2 kita bergelar hambanya..

hari ini aku mengimbau kembali perancangan hidup yang sekian lama menjadi cita2..bergelar Ir Kama (terbaca komen dari Ukhti Nadirah)..ya cita2 untuk mendapat title Ir itu adakah dapat dicapai?? entah la..sekarang terjebak dalam dunia fotografi, pengurusan dan perniagaan..ini contoh perancangan yang telah berlaku pada diri saya yang membuktikan bahawa perancangan Allah itu Maha Hebat..kerana hanya Allah yang Maha Hebat..ya, kerana hanya Allah yang Maha Hebat...

walaupun kadang kala apa yang kita rancang tidak sama dengan dengan apa yang Dia rancang, tak bermakna kita perlu menyerah kalah pada takdir, tak beerti kita hanya meyerah pada perancangannya kerana kita perlu berkeyakinan bahawa apa yang dia rancang itu adalah yang terbaik buat kita..dan kita menggunakan apa yang dikurniakan itu dengan sebaiknya..bukan utk kepentingan diri semata malah buat kepentingan umat sejagat..(waduh2...)

teringat soalan seorang sahabat kpd sahabat y lain..

seandainya anda ditakdirkan akan meninggalkan alam ini selepas subuh esok pagi, apa yang akan anda lakukan??

ya, seandainya soalan itu ditanyakan pada diri kita? apakah yang ingin kita lakukan?? mari sama2 kita mengkoreksi diri..masih menjadi satu nikmat yang besar buat diri kita apabila perancangan kita hanya diubah oleh Allah menjadi sesuatu perkara yang masih dalam kehidupan ini..bayangkan sekiranya perancangan Allah itu adalah dengan menamatkan hayat kehidupan kita

macam-macam...

macam-macam yang ingin dikongsikan bersama..pa2 pun..jom relaks seketika..


Hidayah - Hijjaz

0 comments:

Post a Comment