laman ini sedang dalam penambahbaikkan..
sebarang kesulitan amat dikesali..

catatan permulaan; dari selautan kasih sayangNya

Thursday, February 19, 2009

kini, aku menulis dengan bahasa hati, menggunakan bahasa jiwa agar ia berbekas di nubari. sebelum ia bersemadi di minda, izinkan ia berteleku di jiwa, berbekas rasa, mengungkap makna..

aku bukan siapa-siapa, sekadar menukilkan kata mencambahkan buah minda..andai kalian tidak bersetuju dengan fikrahku, tiada siapa mampu menghalangnya...kita punya darah merah warnanya..bukan hijau, bukan biru dan mustahil sekali jingga...namun kesamaan pada warna darah bukan bermakna kita punya fikiran yang sama...

aku adalah aku...kalian adalah kalian..aku menukilkan kalam daripada pemikiran dan pemahamanku..aku bukan ingin mengubah dunia, namun aku ingin menjadi di antara manusia yang mencorakkan dunia..citaku setinggi bintang di langit...namun, mampukah aku menggapai impian setinggi itu?..entah, aku sendiri tidak pasti..

dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...

catatan permulaan ini kumulakan dengan NamaNya yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang..kerana sifat Pengasih dan penyayangNyalah masih mengizinkan kita, insan2 hina ini meneruskan sisa kehidupan yang entah sepanjang mana baki nya...masih mengizinkan kita menyedut nikmat udara, cahaya, air, makan ,minum.....dan segala-galanya...


dari selautan kasih sayangNya, yang telah dititipkan ke dalam hati ayah bonda tercinta jua, mengizinkan hadirnya kita di dunia mengisi ruang-ruang terpencil di dunia fana ini..dari kasih sayang itu jualah, kita dibesarkan, dibelai penuh kasih sayang, dimanja, diberi makan minum dan kita diberi didikan menjadi manusia berguna...


dari selautan kasih sayangNya, menghadirkan secebis iman dalam jiwa2 kita, hamba yang sering lalai dan terleka...dari iman senipis kulit bawang yang besemadi di jiwa, memimpin kita menempuhi liku2 hidup penuh pancaroba...menyusun langkah-langkah kita dari tersasar ke jurang penuh dalam...dari iman itulah..menghadirkan rasa penghambaan hanya buatNya...

dari selautan kasih sayangNya, telah menghadirkan rasa kasih sayang sesama kita, insan bersaudara seagama di landasan Islam..membuahkan ukhuwah dan mahabbah..memutikkan sakura-sakura mewangi di medan juang..menjernihkan duri2 perselisihan...kita bersama melakarkan corak-corak syiar Islam..ya, kerana kasih sayangNya, kita diberi nikmat kemanisan di medan juang ini...

dari selautan kasih sayangNya....dari selautan kasih sayangNya....dari selautan kasih sayangNya...dari selautan kasih sayangNya....tiada yang dapat dilakarkan lagi nikmat kasih sayang yang dilimpahkan dalam kehidupan kita..kerana kita bukan siapa-siapa yang berhak menilai nikmat pemberianya..kita hanya layak mengucapkan terima kasih...mengapungkan ribuan, bahkan jutaan syukur..hanya kerana "dari selautan kasih sayangNya"...

0 comments:

Post a Comment